loading...
دانلود بهترین فیلم های 2016 با لینک مستقیم و رایگان با فرمت های مختلف mkv , mp4, ...
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 3113 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)

اگر اهل دانلود فیلم از اینترنت باشید ، حتما با فرمت ها و عنوان های مختلفی از فیلم ها روبرو شده اید که در این جا تمامی آن ها را برای شما شرح خواهیم داد .

 

۱ – نسخه CAM : این عنوان به گونه ای اولین نسخه ی ارائه شده از فیلم ها می باشد که توسط شخصی با گوشی همراه و یا دوربین های فیلم برداری ضبط می شود . اولین و بزرگترین ضعف این نسخه از فیلم ها کیفیت صدا و تصویر آن ها می باشد . ضعف کیفیت صدا به مراتب بیشتر از تصویر است چرا که صدای فیلم با میکروفن گوشی و یا دوربین ضبط می شود و از این رو تمامی صداهای موجود در سالن همچون صدای خنده ی اشخاص در یک صحنه خنده دار نیز به شدت به گوش می رسد . اگر برای فیلمی ارزش قائل هستید ، بهتر است این نسخه از فیلم ها را مشاهده نکنید . این نسخه با عنوان هایی همچون CAMRip و CAM در اینترنت موجود می باشد .

 

۲- نسخه Telesync : به نسخه ی حرفه ای تر از نسخه CAM گفته می شود که توسط یک دوربین سه پایه ی حرفه ای در انتهای سینما ضبط می شود . تفاوت این نسخه با CAM تنها در صدای آن ها می باشد که به دلیل اتصال مستقیم به میکروفون سینما ، از کیفیت صدای بالاتری برخوردار می باشد . این نسخه ها با دوربین هایی با برچسب های تقلبی ضبط می شوند . فیلم هایی با برچسب TS, TELESYNC, PDVD جزء این دسته از فیلم ها می باشند .

 

۳- نسخه Workprint : کمتر شاهد انتشار این نسخه از فیلم ها می باشیم . این نوع به عنوانی گفته می شود که قبل از تمام شدن کار تدوین و برش ، توسط استودیو به بیرون درز می کند . این نسخه ممکن است دارای صحنه های اضافی و یا کم نسبت به نسخه ی اصلی باشد و همچنین ممکن است دارای واترمارک هایی (لوگو و یا اسم استودیو) برروی تصویر باشد . این نسخه با عناوین WP, WORKPRINT در اینترنت منتشر می شود.

 

۴- نسخه Telecine : یک کپی از فیلم که در زمان تبدیل نسخه ی آنالوگ به دیجیتال به بیرون درز می کند . البته این نسخه بسیار نادر است ، زیرا که هزینه ی تبدیل نسخه ی آنالوگ به دیجیتال بسیار هزینه دار و بزرگ است . از لحاظ کیفیت این نسخه را می توان با DVD یکسان دانست که در برخی از موارد ، سطح تصویر و سطح رنگ بندی از دی وی دی کمی پایین تر است . عناوین TC, TELECINE دارای این نوع کیفیت می باشند.

 

۵- نسخه Pay-Per-View Rip : تمامی نسخه های PPVRips از سورس های Pay-Per-View می آیند . این نسخه های قبل از انتشار ، توسط هتل ها و سایر مکان ها خریداری و پخش می شوند . کیفیت این نسخه ها با DVD یکسان می باشد . عناوین PPV, PPVRip جزو این دسته می باشند.

 

۶- نسخه Screener : همیشه قبل از عرضه فیلم ، نسخه هایی از فیلم برای منتقدین جهت بررسی و نقد داده می شود که معمولا با یک نوشته در وسط تصویر با عنوان “شما در حال مشاهده نسخه ی کپی تبلیغاتی این فیلم می باشید ، در صورت فروش این نسخه توسط فروشگاه های خرده فروشی ، به ۱-۸۰۰-NO-COPIES اطلاع دهید” و یا برای گرفتن دریافت جایزه ها ، تنها به جمله ی “فقط برای توجه شما” کفایت می کنند . بسیاری از گروه های منتشر کننده فیلم در اینترنت ، این نسخه را با عنوان DVD و یا DVDRip در سایت ها قرار می دهند که کاملا اشتباه می باشد و از لحاظ کیفیت نیز اصلا قابل مقایسه نیست . این نسخه با عناوین SCR, SCREENER, DVDSCR, DVDSCREENER, BDSCR در اینترنت یافت می شود .

 

۷- نسخه Digital Distribution Copy :  یک توزیع دیجیتال و اینترنتی از فیلم می باشد که کیفیت آن با  Screener یکسان می باشد و به جای فرستان پستی ، این نسخه را با استفاده از FTP و یا HTTP ارسال می کنند . کیفیت این نسخه کمی از R5 پایین تر می باشد ولی از نسخه های CAM و Telesync کیفیت بهتری دارد . این نسخه با عنوان DDC در اینترنت منتشر می شود.

 

۸- نسخه R5 : این نسخه در واقع یک کپی از DVD می باشد که تنها در کشورهای ریجن ۵ قابل دسترسی است . این کشورها شامل روسیه، شبه قاره هند، بیشتر مناظق آفریقا، کره شمالی، و مغولستان می باشند . معمولا زبان این نسخه ها انگلیسی نمی باشد و افراد صدا های انگلیسی موجود در اینترنت را برروی این نسخه قرار می دهند که ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشد . این نسخه بدون پردازش تصاویر فیلم عرضه می شود و کیفیتش از نسخه DVD پایین می باشد . عناوین R5, R5 LINE, R5 AC3 5.1HQ در جزو این کیفیت می باشند.

 

۹- نسخه DVD-Rip : این نسخه ی نهایی از فیلم در قالب دی وی دی می باشد که معمولا چند روز قبل از انتشار رسمی ، توسط افراد منتشر می شود . نسخه ی اصلی این عنوان با فرمت AVI و کدک DivX برای تصویر عرضه می شود . صدای این فیلم ها با فرمت mp3 و یا AC3 منتشر می شود . این نسخه با عنوان DVDRipعرضه می شود .

 

۱۰- نسخه HDTV یا DS Rip : عنوان TVRip یک نسخه ضبط شده از تلویزیون های آنالوگ و یا دیجیتال می باشد . Digital satellite rip یا به اختصار DSR یک ریپ از سورس شبکه های ماهواره ای می باشد که ممکن است به صورت HDTV باشد و کیفیت آن نیز حتی از دی وی دی بالاتر باشد و به همین دلیل این عنوان از محبوبیت بالایی برخوردار است . منابع آنالوگ، DSR، و PDTV دوباره تبدیل شده اند و در ابعاد ۵۱۲×۳۸۴ فول اسکرین ، ۶۴۰×۳۵۲ برای عریض ، منتشر می شوند و فایل های HDTV با رزولوشن های مختلفی همچون ۶۴۰×۳۵۲ (۳۶۰p), 960×۵۲۸ (۵۴۰p), و ۱۲۸۰×۷۲۰ (۷۲۰p) عرضه می شوند . عناوین DSR, DSRip, DTHRip, DVBRip, HDTV, PDTV, TVRip, HDTVRip, HDRip جزو خانواده ی این نسخه می باشند .

 

۱۱- نسخه VODRip : این نسخه که مخفف Video-On-Demand Rip می باشد به نسخه هایی گفته می شود که توسط کابل و یا ماهواره برای تلویزیون ارسال و ضبط می شوند . کیفیت این نسخه HD نمی باشد ولی از TELESYNC و CAM بالاتر است . این نسخه با عنوان های VODRip, VODR عرضه می شود.

 

۱۲- نسخه WEB-DL : این کیفیت که طی سال های اخیر بسیار فراگیر شده است ، به نسخه ای گفته می شود که توسط شخصی از سایت های مشاهده آنلاین ویدئو نظیر iTunes دانلود شده است . تا زمانی که این فیلم ها دوباره انکود نشوند ، از کیفیت خوب و عالی برخوردار هستند که با کدک H.264 برای تصویر و AC3 / AAC برای صدا عرضه می شوند . یکی از مزیت این نسخه ها ، نداشتن لوگوها و تیزرهای شرکت های سازنده برروی آن ها می باشد .

 

۱۳- نسخه WEBRip : یک نسخه ریپ شده از سرویس های DRM-free مانند Hulu, Crunchyroll یا WWE Network که گاهی اوقات کیفیت این نسخه با WEB-DL مقایسه می شود . اما معمولا بیت ریت پایین تری نسبت به وب دی ال دارند . اغلب این فایل ها از پروتکل RTMP استخراج می شوند و در قالب یک فایل MP4, FLV و MKV منتشر می شوند .

 

۱۴- نسخه ی BD/BRRip : یک نسخه ی کامل همانند دی وی دی که برروی دیسک های حجیم بلوری عرضه شده اند و به طبع آخرین کیفیت موجود را عرضه می کنند . معمولا نسخه های BRRip حجم پایین تری نسبت به نسخه ی اصلی DVD دارند که به دلیل بهتر بودن سورس برای انکود می باشد . نسخه های بلوری در قالب در دو نسخه ۷۲۰p و ۱۰۸۰p در اینترنت منتشر می شوند که تفاوت آن ها در سایز ، رزولوشن و بیت ریت می باشد . با آمدن کدک جدید X265 ، فیلم هایی با حجم های پایین را مشاهده می کنیم که به دلیل جدید بودن ، در بسیار از تلویزیون های LED و LCD قابل پخش نمی باشند . نسخه های بلوری در عناوین BDRip, BRRip, Blu-Ray / BluRay / BLURAY, BDR, BD5/BD9 عرضه می شوند . بهترین نسخه ی برای دانلود بلوری می باشد که نهایت کیفیت را دارد، الیته این حجم بین ۷۰۰ مگابایت تا بالای ۱۵ گیگابایت و یا بالاتر متغیر است . برای کامپیوترهای خانگی با رزولوشن HD نسخه های ریپ شده ۱۰۸۰p پیشنهاد می شود .

منبع : آوا دانلود


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و تمام فیلم های قرار گرفته در سایت سانسور شده است... در صورت مشاهده صحنه غیر اخلاقی در فیلم به ما گزارش دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر چه نوع فیلم هایی روی سایت قرار بدیم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1645
  • کل نظرات : 333
  • افراد آنلاین : 170
  • تعداد اعضا : 608
  • آی پی امروز : 474
  • آی پی دیروز : 147
  • بازدید امروز : 16,789
  • باردید دیروز : 429
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 35,022
  • بازدید ماه : 35,022
  • بازدید سال : 246,775
  • بازدید کلی : 10,097,557
  • تبلیغات